FAQ - najczęstsze pytania
Wystarczy komputer z kartą sieciową. W większości nowych i używanych komputerów
karta sieciowa jest zainstalowana. Urządzeniem takim może być również tablet,
smartphone czy TV z funkcją smart.
Warunki techniczne, sposób montażu i podłączenia omawiamy każdorazowo podczas pierwszej wizyty. Warunkiem koniecznym jest dostęp do dachu lub komina, gdzie
montujemy urządzenie odbiorcze. Urządzenie takie coraz częściej z racji niewielkich rozmiarów montuje się na ścianie elewacji. Od tego urządzenia prowadzimy kabel który to
doprowadzamy do miejsca wskazanego przez klienta. Zakończeniem naszej instalacji jest podłączenie i skonfigurowanie urządzeń w domu klienta. Podłączenie obejmuje 1
komputer lub router. Inne dodatkowe prace związane z konfiguracją innych urządzeń klienta mogą być uwarunkowane dodatkową opłatą.
Jedynymi trudnymi warunkami uniemożliwiającymi czasowo działanie naszej sieci są silne burze i wyładowania. Montowany przez nas sprzęt jest takim samym urządzeniem
elektrycznym jak TV lub radio i tak samo należy wyłączyć go z prądu podczas silnych wyładowań. Należy zrobić to ze względów bezpieczeństwa, gdyż zdarza się, że sieć
energetyczna robi tzw. przepięcie i wówczas delikatne urządzenia elektroniczne mogą zostać uszkodzone / spalone.
Standardowy czas instalacji to 1-2 godz.
Wszelkie faktury oraz historię wpłat można sprawdzić logując się na stronie Operatora www.easy-com.pl w Panelu klienta. Pojawi się informacja „Połączenie nie jest prywatne”,
należy wybrać „Zaawansowane” i u dołu „Otwórz stronę 10.1.16.16 (niebezpieczną)”. Nie należy w żadnym stopniu obawiać się tej informacji o braku bezpieczeństwa. Operator stosuje szereg zabezpieczeń według innych standardów, dzięki którym korzystanie z tych stron jest w pełni bezpieczne. Jednym z nich jest ograniczenie możliwości logowania na konto klienta wyłącznie z urządzeń będących podłączonych do sieci Operatora. Po przejściu przez powyższą stronę, na kolejnej należy podać nr klienta i PIN z Umowy. W zakładce Finanse można uzyskać niezbędne informacje.
Faktury dostępne są dla każdego w Panelu klienta na stronie www operatora logując się do Wirtualnego Biura Obsługi Klienta w zakładce finanse po wybraniu ikony drukarki. Do poprawnego otworzenia faktury konieczny jest program Adobe Acrobat Reader. Można go pobrać ze strony https://get.adobe.com/pl/reader/otherversions/ . Po otworzeniu
można fakturę zapisać czy wydrukować. Podmioty prowadzące działalność gospodarczą otrzymują fakturę drogą elektroniczną po uprzednim złożeniu odpowiedniej pisemnej
zgody do Operatora i podaniu adresu e-mail, każdego pierwszego dnia miesiąca. Każdy klient może w każdym czasie podejść do któregoś z Biur Obsługi Klienta i otrzymać
tam faktury.
Nr klienta i PIN są automatycznie umieszczone na Umowie. W przypadku zagubienia należy udać się z dowodem osobistym do Biura Obsługi Klienta.
ak, w przypadku klientów indywidualnych wystarczy na adres mailowy: kontakt@easycom.pl wysłać dane do umowy: imię, nazwisko, PESEL, adres zameldowania i adres
świadczenia usługi, telefon kontaktowy, e-mail kontaktowy, oraz podać wybraną taryfę. W odpowiedzi na takiego e-maila pracownicy obsługi klienta oddzwonią i umówią się na
instalację. W przypadku firm konieczne są takie dane jak numer KRS, lub CEIDG, których kopie wraz z pełnomocnictwem do czynności podpisania Umowy należy przedłożyć przy instalacji.
Tak, w ramach usługi Easy Com nieodpłatnie udostępnia router w dzierżawę, który po zakończeniu umowy należy zwrócić. Jeśli klient jest już w posiadaniu routera to należy
podać jego nazwę i parametry pracownikom Easy Com. Nastąpi sprawdzenie czy takie urządzenie nadaje się do użytku w przypadku usługi jaką oferuje Easy Com. Jest
oczywiście również możliwość zakupu routera od Operatora.
Tak, przy pomocy routera lub routerów można rozesłać sygnał internetowy w ramach mieszkania lub domu. Czasem dla uzyskania satysfakcjonujących parametrów, lub ze
względu na specyfikę budowy domu korzystnie jest umieścić więcej niż jeden router lub zastosować inne rozwiązanie np. technologię PLC umożliwiającą Internet z gniazdka
elektrycznego. Znika konieczność przeciągania długich kabli sieciowych, wiercenia dziur w ścianach i innych poważnych zmian. Po drugie Power Line Communication działa na podstawie komunikacji kablowej, a więc jest bardziej bezpieczne i stabilne od klasycznego
WiFi.
PLC to specjalna technologia, która pozwala w mieszkaniu korzystać z Internetu poprzez sieć elektryczną. Standard został opracowany kilkanaście lat temu, a obecnie
produkowane urządzenia pozwalają osiągać transfery po sieci elektrycznej mieszkania w granicach 60Mbit/s.
Zwykle jest to czas do 7 dni.
Istnieją różne możliwości dla zapewnienia bezpieczeństwa dzieci w sieci. Oczywiście rozmowa edukacyjna rodziców na temat zagrożeń jest tu nieoceniona. Niemniej jednak nie zawsze skuteczna bądź wystarczająca. Na pomoc przychodzą możliwości jakie dają same systemy czy też dodatkowe oprogramowania. W przypadku braku wystarczającej wiedzy na temat systemu: gdzie ustawić filtry treści czy też otwieranych stron, wyskakujących okienek, jak ograniczyć czas korzystania przez dzieci czy innych osób które wspólnie korzystają z jednego urządzenia – na pomoc przychodzą dostępne na rynku programy.
Jednym z nich jest Beniamin.
Więcej o programie w linku: https://beniamin.pl/index-2.html
Po więcej programów zapraszamy na stronę https://www.pcworld.pl/porada/Aplikacje-dokontroli-rodzicielskiej,406994.html lub
https://download.komputerswiat.pl/tagi/program-do-ograniczania-czasu-pracy-nakomputerze
Dzięki szybkim łączom pobieranie i wysyłanie plików jest łatwe i szybkie. Dla przykładu film w pliku 800MB przy 100% wykorzystaniu łącza będzie pobrany w czasie:
- 1 min i 33 sekund dla łącza o przepływności 50Mbit/s
- 6 min i 50 sekund dla łącza o przepływności 10Mbit/s
- 9minut i 52 sekundy dla łącza o przepływności 7 Mbit/s
Dzięki transmisji kablowej zmniejsza się, lub eliminuje w całości utraty pakietów co ma wpływ na stabilność transmisji. Możliwe stają się wideo-konferencje, streaming obrazu, oglądanie on-line filmów w jakości HD i UHD(4K). Dla przykładu, internet mobilny LTE pomimo wysokich prędkości nie może zagwarantować przesyłu wszystkich pakietów i o oglądaniu bez zacinania online filmów w jakości HD przez LTE można zapomnieć. Jakość LTE związana jest z dostępnością sieci komórkowej, która nie gwarantuje 100% stabilności łącza – a to wiąże się z utratą pakietów. Często spotykamy się z przerwami w połączeniach głosowych a Internet jest jeszcze bardziej wrażliwy.
Tak, w bardzo wielu lokalizacjach używana jest technologia światłowodowa. Stosujemy ją już od wielu lat.
Internet mobilny korzysta z połączeń sieci komórkowych. Prędkość działania Internetu mobilnego zależna jest od wielu czynników takich jak : odległość od nadajnika, ilość osób podłączonych do nadajnika, typu połączenia (GPRS, EDGS, 3G, HSPA, LTE). Internet stacjonarny charakteryzuje się niezawodnością i stabilnością działania oraz
gwarancją wybranej prędkości.
W pierwszej kolejności wyłączyć z prądu router oraz przewód antenowy, Następnie po 1 min przywrócić zasilanie prądu i podpiąć antenę. Jeśli internet nadal nie działa to w
godzinach 7.30-16 należy zadzwonić na numer 655441882, lub infolinia 0801 137 147 po Czas realizacji standardowego zgłoszenia od klienta wynosi zwykle do 24h. W
szczególnych przypadkach może być krótszy.